reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Richard Fides

Richard Fides

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som sem tam peklom vlastnému rozumu a nebom vlastného tela... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Pol cesta domov

Richard Fides

Pol cesta domov

Bolo ráno. Mal som silnú bolesť hlavy. Úškrn na tvári, pri uvedomení si, že už dva týždne mám tú vínovú fľašu namiesto plyšáka. Alkohol stále vo všetkých zmysloch. Ušami hľadám záchod a neskôr už očami počúvam žblnkot. Odtiaľ ma vedú myšlienky, už len priamo do kuchyne, ku kávovaru. Kráčal som a uvedomil si, že som si neumyl ruky. Pamätáš? Prvý príznak opitého, nejde si umyť ruky po záchode. “Ešte si pripitý.“- povedal som si na hlas. Úškrn ležal na mojej tvári dlho. Stláčam gombík na kávovare a sypem kávu do šálky, vyťahujem lyžičku. Úškrn my zrušila až vriaca voda.

  • 2. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Zvláštnosť je originálnosť, odpútanie sa od zavrhnutia h

Richard Fides

Zvláštnosť je originálnosť, odpútanie sa od zavrhnutia h

Bolo asi pol jedej ráno. Vošla do dverí. Videl som ju ako vo filme. Spomalený záber. Roztvorila dvere. Jej krásny úsmev ma prebodol africkou kopiou priamo do hlavy. Možno indiánskou. Musel som sa lepšie pozrieť, aby som našieľ toho bojovníka. Hneď som to vzdal. Nikde tam nebol. Strašne som trpel. Asi som od bolesti odpadol, onemel... Je to len sen! Nie, nie je! Oči upriamené na mňa. Tak záhadné a kontrastné, priam uhrančivé. Nebeská čistota a nesmelosť, odvaha s plameňmi pekieľ. Videl som to! Malí anjelíci hrali futbal s čertíkmi v zmiešaných mustvách. Boh s pohárikom whisky zadumaný a diaboľ s modlitebnou knižkou, veľkým úsmevom, sledovali svoje ratolesti. Myslím, že Boh si ešte odpaloval niečo vo vodnej fajke. No ten obraz zmizol skôr, ako som si to stihol poriadne pozrieť.

  • 6. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 135x
  • 0
Balada o Lístočku, alebo ako sa dá prežiť celý život za jeden rok

Richard Fides

Balada o Lístočku, alebo ako sa dá prežiť celý život za jeden rok

Mestom sa tiahla mladá, hlavná cesta. Na jej okraji, v strede nového chodníka, už mnoho rokov rástol vysoký, listnatý strom. Človek, ktorý “zveľaďoval“ svoje okolie, ho pravdepodobne zabudol vypíliť. Možno bol lenivý, možno mal ešte kúsok rešpektu k prírode. Najpravdepodobnejšie je, že sa hodil do územného plánu. Ja však verím, že ten strom tam nechali preto, lebo vedeli, tak isto ako on, že musí zažiť ešte jeden veľkolepý príbeh vo svojom živote...

  • 15. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Leto

Richard Fides

Leto

Máme tu leto, keby ste si nevšimli...

  • 20. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 214x
  • 0
Apríl? Bláznovstvo!

Richard Fides

Apríl? Bláznovstvo!

Mali sme tu deň “bláznov“. Touto cestou by som chcel všetkých pozdraviť, popriať im kopec šťastia v liečbe, a ich pánom doktorom mnoho vyliečených pacientov. Chcem hlavne pozdraviť všetkých, ktorých považujem za bláznov.

  • 20. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Zdravím

Richard Fides

Zdravím

Zdravím dôchodcov za to, že to tak dlho vydržali v tomto štáte. Naša generácia sa v štyridsiatke určite od zúfalstva postriela.

  • 20. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
"Som sem-tam peklom vlastnému rozumu a nebom vlastného tela..."

Richard Fides

"Som sem-tam peklom vlastnému rozumu a nebom vlastného tela..."

Zdravím. A hlavne zdravím všetkých, ktorým sa páčil prvý text. Veľmi ma potešili maily, aj osobné správy cez facebook. Len pokračujte.

  • 20. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Krásny deň

Richard Fides

Krásny deň

Po celodennom spánku po práci som sa vybral do mesta vypnúť a zresetovať hlavu. Aj to niekedy treba, nie?

  • 20. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Keď krása je bláznovstvo

Richard Fides

Keď krása je bláznovstvo

Sedel som. Veď... Čo iné sa dalo robiť? Sedeli všetci naokolo. Usporiadane v jednej línií, rozprávajúc sa so zavretými očami.

  • 20. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Vy ma nepoznáte?

Richard Fides

Vy ma nepoznáte?

Sedel som v kaviarni. Leto, teplo, slnečné bríle, dostatok peňazí, cigaretky. Príjemná obsluha v podobe nádhernej čašníčky, samozrejme čiernovláska, orosený tonik, kafé a skvelá kniha. Proste idylka. Očumoval som všetky tie krásky v minisukniach. Sledoval ľudí pri vedľajších stoloch a domýšľal si, o čom sa asi tak bavia. Reč tela je skvelá vec. Dosť som sa aj nasmial. Užíval som si to.

  • 20. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 129x
  • 0
reklama
„Fantázia je dôležitejšia ako informácia.“ (Albert Einstein)

Richard Fides

„Fantázia je dôležitejšia ako informácia.“ (Albert Einstein)

Stal som sa trénerom. Mám svoj tím mladých ľudí, ktorí učia mňa a sem tam trošku ja ich. Viem znie to zvláštne, keďže ja som ten dôležitý s funkciou. Ale ono to tak proste funguje. Svoju úlohu som vzal dostatočne zodpovedne. Mávame pravidelne tréningy. Kondičné zaberáky, teóriu, fakt sa snažím kresliť všetky možné situácie a milujem, keď mi tam ešte oni dokreslia niečo. Aspoň smajlíka.

  • 20. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 154x
  • 0
Revolúcia

Richard Fides

Revolúcia

Zavelil som vojačikom z roty “ROZUM“ na ústup. Nechápali. Nedivím sa. Kapitán “Krajší svet“ podal písomnú sťažnosť. Odpoveď: TREBA POSLÚCHAŤ!!!

  • 1. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu